reklama

Malý princ

Hviezdy sú krásne vďaka kvetine, ktorú nevidno. Púšť je krásna, lebo niekde ukrýva studňu. – malý princ

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Asi pred tridsiatimi rokmi som trpel závislosťou, ktorá ešte nemá diagnózu (aspoň som sa s tým nestretol) s názvom .. knihofil“. Bol som schopný tristo stránkovú knihu prečítať za noc. Z dôvodu mojej závislosti na alkohol som zabudol na veľa krásnych veci. Jednou z nich i na knihy. Kniha je svet, ktorý si tvoríte vy sami vo svojich predstavách riadok za riadkom. Pomaly sa k nim vraciam. Zo začiatku som sa nevedel sústrediť na písmenka. Cítil som sa, ako po ťažkom úraze chrbtice, kde som sa učil opäť chodiť v bolestiach krôčik po krôčiku. Znova a znova. Písmenka sa mi rozutekali a rozmazali na stránke. Jednu vetu čítam hádam aj sto krát, aby mi text dával nejaký zmysel. Odložil som knihu s pocitom prehry. Keď si ľudia prejdú v živote peklom závislosti naučia sa nevzdávať. Vážiť si, milovať život. Po roku mám v ruke knihu od Sineľnikova ,, Dohoda s chorobou“. Prvý deň pár stránok. Ťažké čítanie. Musel som sa neustále vracať, aby som pochopil o čom spisovateľ hovorí. Ďalší deň cca tridsať. Tretí deň cez sto stránok, Dočítane. Veľmi dobrá kniha. Dala mi veľa. Ešte dnes a možno i po celý život mám o čom premýšľať. O pár mesiacov budem mať šesťdesiatjeden rokov. Rád vravím, že teraz študujem Fakultnú Vysokú Školu Dôchodcu (FVŠD). Pár dni som nezamestnaný. Predtým rok práce neschopný. Jedným z oborov na tejto výške je starostlivosť o vnúčence. Dôvod je prozaický . Dnes, aby človek uživil rodinu, či slušne býval a žil, musia pracovať obaja rodiča. Spoločnosť je chorá i štát je chorý. Tak pri jednej takejto prednáške na FVŠD bola téma čítať knihy vnúčencom. Nabitý vedomosťami túžbou vyskúšať to v praxi mi padla do oka kniha Malý princ. Videl som film, ale v živote som ju nečítal. Na knihomoľa, ktorý čítal v detstve knihu ,,Smelý zajko“, neodpustiteľné! Ja a Sebík ležiačky na posteli, Sebík s hlavou na mojich pleciach. Malý princ, čítam. Mením hlasy pri postavách. Komentujeme obrázky. Sebíkovi iskria očka. Nádherná kniha. Plná zvratov, hlbokých myšlienok, právd. Som rád, že sa mi dostala do rúk hoc, ako dedovi, závislému abstinentovi. Spokojný ja. Spokojný Sebík. Krása... 

Drahoslav Jonáš

Drahoslav Jonáš

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Obyčajný človek so svojím novým životom abstinujúceho závislého od alkoholu. Ktorý ma už ujasnené hodnoty života. Milujúci svoju rodinu, priateľov, prírodu, kultúru amatérske fotenie i videa a hlavne život... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu